Mutlu Göbişler

Mısırlı Kara Lahana Çorbası

0
Ben karalahananın her türlüsünü severim tüm çeşitlerini yerim, ayrıca mısıra da bayılırım diyorsanız eğer inanılmaz lezzetli bir #karalahanaçorbası denemeye ne dersiniz. Mısırlı karalahana çorbası tarifime bir göz atmanızı isterim mısır ekmeği ile de nefis oluyor.
Nefis bir kokusu ve tadı var
Malzemeler;

1 Demet Karalahana
1 Su bardağı mısır tanesi 
2 Yemek kasigi tereyağı 
2 Yemek kasigi biber salçası 
4 Yemek kaşığı misir unu
Tuz, Pul biber, karabiber 
Sıcak su  

Yapılışı;

Lahana yapraklarini yikayip, ince ince dograyin, eğer seritler uzunsa ikiye kesin. 
Üzerine 6 su bardağı sıcak su ekleyip orta ısılı ateşte 30 dakika kadar haşladıktan 
sonra süzün.
Tencerede tereyağıni eritin, salçayı ekleyin ve lahanalari ilave edip yumusayana dek kavurun. 
Lahanalar yumuşamaya basladiginda tencereye yeterince sıcak suyu ekleyin.
Mısır tanelerini ekleyin. 
Tuz, pul biber ve karabiberini ekleyin.
Kaynadıktan sonra 20 dakika pişirin ve mısır ununu ekleyin. 

Mısır ununu ben çorbanın içine ilave etmedim topaklanma olmasın diye başka bir kapta 4 yemek kaşığı mısır ununa kaynayan çorbanın suyundan alıp karıştırdım ve çorbaya azar azar 
ve sürekli karıştırarak ilave ettim.Böylece topkalanmadan koyu bir çorba kıvamı elde ettim. 

Kaynadıkça mısır unundan dolayı koyulaşıyor çorbamız bu sizi şaşırtmasın.
Çorbamızı yaklaşık 30 dakika daha pişiriyoruz. Lahanalar iyice yumuşayınca servise hazır demektir.

Sevenler için her hali güzel valla
Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder