Mutlu Göbişler

Sebzeli Bonfile Tarifi

2
Eti sütle pişirdim daha yumuşak oluyor.

Malzemeler;  
6 Parça Dana Bonfile                   
1 adet Kabak
1 adet Kırmızı Soğan
2 adet Kırmızı Biber
4 adet yeşil biber
1 adet havuç
 8 çorba kaşığı sıvı yağ
12 adet arpacık soğan 
Tuz, Karabiber, Pul biber, Kekik
Yarım çay bardağı süt eti pişirmek için.

Yapılışı;

#SebzeliBonfileyi pişirmek için;
Teflon tavaya 4 çorba kaşığı yağı ekleyip etleri içine atıyoruz. Etler yumuşayıncaya kadar sütle pişiriyoruz. Etlerin pişmesine yakın tuz, karabiber, pul biber ve kekiğini ekliyoruz.

Sebzeleri doğrama Şekli;


Havucu ve biberleri de jülyen doğruyoruz, Soğanı yarım ay şeklinde doğruyoruz,
Kabakları yuvarlak yuvarlak doğruyoruz.

Sebzeli Harç için;

Sebzeleri ayrı bir yerde pişiriyoruz.
Tavaya kalan 4 çorba kaşığı yağı koyup ısıtıyoruz. Soğanları ve havucu ekleyip orta ateşte 2-3 dk. karıştırıyoruz.
Yuvarlak kesilmiş kabakları ve en son biberleri ekleyip kapak kapatmadan kendi suyuyla pişiriyoruz. (Eğer kapak kapatırsanız sebzeler yumuşar biz sebzelerin lezzetini koruması için biraz diri olmasını istiyoruz).

Biraz tuz ekliyoruz. Siz isterseniz değişik baharatlar ekleyebilirsiniz ben ette baharat olduğu için eklemedim.

Servis yaparken alta sebzeleri üstüne de etleri koyup sıcakken servis yapıyoruz.             

Afiyet Olsun...





2 yorum: Sende Yorum Yap

  1. Etler yumuşacık oluyor, sebzeler de tam kıvamında. Etoburlar için biçilmiş kaftan :)

    YanıtlaSil
  2. ben en kısa zamanda yapıyorum bu tarifi bayıldım okurken açlıktan :))))

    YanıtlaSil